בחוק הג'ונגל, חוק ההישרדות אומר שהחזק הוא השורד. לכאורה יש חופש בחירה, אין שום דבר שמגביל אותי, כאילו הכל חופשי והכל מותר. אך בפועל יש תמיד חשש שמא מישהו אחר, שגם לו יש חופש, יפלוש למקום שלי מתוך בחירה שלו. החוק בא להגן על האדם כדי שיוכל לחוות חופש. לא ניתן לחיות בביטחון וחופש ללא חוק. חוקים מבהירים באילו תנאים אתם מוכנים או לא מוכנים לעשות משהו. הם מסמלים היכן אתם "מותחים את הקו". מטרת החוקים היא לשמור עליכם ולספק מידע על הצרכים שלכם ומה יכולים או לא יכולים לצפות ממכם. ילדים זקוקים לגבולות שיעזרו להם להתמצאות, גבולות הם המפתח להקניית תחושת ביטחון עצמי. ללא גבולות ילדים מרגישים נטושים ולעיתים אף מתנהגים בצורה אינה הולמת כדי למצוא ולבדוק את הגבולות, הבדיקה הזאת צורכת המון אנרגיה..
קודם להודעה על החוק, ההורה חייב להיות משוכנע בנחיצותו של החוק. חשוב שהחוק יהיה ברור לכל בני הבית. חשוב שנסביר לילדים כל חוק. להסביר להם מה הרציונל, ההגיון של החוק או מה הערכים שאנו רוצים להגן עליהם באמצעות החוק, מכיוון שמאחורי כל חוק מוצלח עומד ערך, ערך הוא דבר שנתפס כדבר משמעותי וחשוב שיש להגן עליו ולכן אין טעם לקבוע חוק אם לא נקבעת אכיפה!
כאשר ההורה כן משוכנע בנחיצות החוק : טון ההורה יהיה משכנע, החוק יהיה ברור לכל בני המשפחה, החוק יעבור בצורה של תקיפות אדיבה, ההורה יהיה מסוגל לעמוד בתסכול של הילד, ההורה יגלה עקביות ומכאן החוק המוצהר יהפוך לחוק תקף.
גבול = על פי גיל והיכולות של הילד, דבר שמשתנה, דוגמאות לגבולות:
אם ילד בן 5 הולך לישון בשעה 8 בערב זה גבול, שנצטרך לבחון אותו מחדש ולהגמיש אותו כאשר הילד יהיה בן 10. חשוב להסביר לילד את כל הכללים של הטקס: מתקלחים, אוכלים, מצחצחים שיניים והולכים לישון. צריך להסביר לו גם את הרציונל של החוק הזה - אימא ואבא החליטו שזאת השעה שהיום נגמר עבורך וזה הזמן של אימא ואבא להיות לבד. בפעמים הראשונות נזכיר לילדים שהשעה 8, אבל בהמשך נצפה ונבקש שידעו לבד, למשל על ידי סימן ויזואלי על השעון שהגיע השעה 8 בערב.